‘여기에 받는 분하고 보내는 분 성함이랑 주소 써 주세요. ’
A post office envelope has a '받는 사람(To)’ and '보내는 사람(From)’ label. The '받는 사람’ is the person to whom the letter, document, or package is addressed, and the '보내는 사람’ is the person to whom the letter, document, or package is addressed. The name and address of the recipient and sender must be written on the envelope. The red box underlined must contain the postal code. If you don't know your postal code, you can look it up online or ask a postal worker.
일반 등기는 2~3일 정도 걸리고, 빠른 등기는 주말, 휴일 제외하고 하루 걸려요.
‘등기’ is when the post office records the receipt and delivery of your mail to ensure that it arrives safely. When you send your mail by ‘등기’, you'll receive a notification that it's been delivered. Your mail will also have a tracking number so you can track it.
There are two types of registered mail: ‘일반 등기(regular)’ and ‘빠른 등기(expedited)’. If you send mail with regular mail, it will take 2-3 days, but if you send mail with expedited mail, it will arrive the next day. If you need to send mail quickly, you can use ‘빠른 등기(expedited mail)’.
‘도착 정보는 문자로 받으시겠어요, 카카오톡으로 받으시겠어요?’
우체국에서 일반 등기나 빠른 등기로 우편물을 보내고 난 뒤, 휴대폰 번호를 입력하면 도착 정보 알림을 받아 볼 수 있어요. 우편물 배달이 완료되면 문자나 카카오톡으로 받는 사람, 우편물 등기 번호, 배달 완료 날짜를 알려줘요. 이 서비스는 무료로 이용할 수 있어요.